dear sahabat2 :)

Thursday, December 23, 2010

kahwin..err kahwin?

err..insyaAllah..esok saya akan bertolak ke Johor untuk memeriahkan majlis perkahwinan abang sepupu saya yang  berkahwin di usia yang masih muda (21tahun)..semoga masjid yang dibina ini kekal dan utuh sehingga ke akhir hayat abg mail..:)


tiba tiba.. pagi tadi abang ngah saya mengadu kat mak saya.."mak nak kahwin.."..ahh sudah..takkan la abg saya  pun nak kahwin juga..tak sangke pula kahwin kahwin ni boleh berjangkit (auta)..ceh..rupa2nya beliau nak kahwin..tp takde calon lagi..aishh..hehee..tp tiba2 saya terbayang bila abang abang kesayangan saya dah kahwin nanti..


gambar sekadar hiasan..pinjam kat google..hehe




abang long, seorang yang berkarisma tinggi.. pemimpin yang baik dan cemerlang!.. abang yang penyayang.. bertanggungjawab.. bakal guru n ustaz..dan dia sangatlah disukai ramai sebab bila dia bercakap semua orang terpukau..hahaha..


abg ngah, seorang yang bijak, tegas..doctor to be,, petah berkata kata,,kalau lawan cakap ngan dia memang susah nak menang,,


abg lang..walaupun dia ni degil, keras kepala..saya paling rapat dengan dia..mungkin sbb beza kami setahun je..dia sempoi, lepak, dan suka menyakat adik2 yang lain sampai nangis..itu sebnarnya cara dia nak tunjukkan rasa sayg dia kat adik2..hahaha..:)


itulah abang2 saya..ketiga2 diorang memiliki perwatakan yang berbeza..merekalah yang menjadi penasihat, pengajar, teman, sahabat, dan macam2 lagi..sungguh saya sayang mereka..kalau mereka kahwin nanti..aisshh..rase macam baru semalam je main kejar kejar sama2,, lompat dr almari sama2,,panjat pokok sama2.,main bola sama2,,aahhh..tak sangke dah dewasa semuanya..sob sob T__T..ingat lagi satu peristiwa ni..


waktu kecik2 nak main buaian..ayah saya tak kasi saya main sebab saya pendek lagi..tapi sebab saya degil sangat nak naik ayah bagi jugak..abang lang saya bukan main happy tulung buaikan saya..buai punya buai..abg saya buai lagi laju..saya dah rase macam terbang..saya suruh dia slowkan,,tp lagi laju dia buai..sampai lah last2 dia tertolak saya dr buai..1st tyme dalam hidup saya..saya betul2 terbang,,lalu mencium bumi,,patu saya nangis., nampak ayah saya datang dalam keadaan cemas,,semua budak2 bekerumun,,pastu semua gelap..saya tak sedarkan diri..yes! kene 4 kali jahit..award TERBAIK tuhh..haha..kenangan paling manis..


hahaa...bestnye main buaian..gambar anak orang ni..pinjam ye cik google

pantasnya masa berlalu..suatu hari nanti,,saya pun akan kahwin jugak..insyaAllah..soal jodoh semua terletak ditanganNya..yang penting sekarang ni saya masih berusaha untuk  mengejar cintaNya dan mencapai cita cita saya..semuanya diatas keizinanmu ya Allah..:)

4 comments:

  1. hahaa..alhamdulillah ada abang2 yg baik..;)
    tp kita takde kakak..hehee

    ReplyDelete
  2. alololo...ni kire akak la ni.....hehehe

    ReplyDelete
  3. hehehe,,yes..ade gak yg sudi jadi kakak..:)
    terima kaseh kak mina..:)

    ReplyDelete