dear sahabat2 :)

Thursday, December 30, 2010

pulanglah duhai anak..ayah dan ibu mu menanti..



                 cuti punya panjang lebih best di habiskan bersama kawan kawan..seronokkah? sedangkan si ibu dan si ayah menanti di rumah..rindu akan awak,,menanti kepulangan awak..oh awak tak dapat pulang..ohh,,at least plizz call.! awak tu dah la jarang dapat cuti..bila cuti seminggu tak teringat pula balik ke rumah..jarak rumah ngan universiti tak lah jauh mana..yaa..awak sibuk! awak mmg sibuk..mak ayah faham awak sibuk..tapi bila time free tu pulang lah ke rumah..

dari sekolah menengah kamu di sekolah asrama penuh..jarang balikk,,
dah universiti ni pun sikit je cuti awak..jarang jugak balik..
sedih parents tawu..itu baru belajar..belum lagi dah kerja..dah kerja nanti, dapat pulak tempat  kerja jauh2..lagi susah nak balik..pastu kahwin..dari sini,,kita dapat lihat hubungan kekeluargaan dah semakin renggang..seronokkah? tak kisah la..asalkan awak bahagia..tapi jangan lupa..hati mak ayah awak harus dijaga..

untuk orang yang tak suke balik rumah, suke sangat ckp macam ni.

"alah..buat apa nak balik,, bukan nya ada apa2 kat rumah"
"bosan lah duk rumah lama lama.."

kalau mak ayah dgar awak cakap macam ni..tak ke sedih mereka? bukankah rumahku syurgaku? kenapa tidak bagi awak? mak ayah ni..nampak je macam tak kisah kalau kita balik rumah..tapi dalam hati dorang,,seronok sangaaatt kalau tengok kita dapat balik rumah..!kadang2 mereka ushaa kita dari jauh..time kite tidur..dia tengok kita..lihat! betapa mereka sebenarnya rindu kepada kita..

kalau mak saya la kan..bila balik rumah, macam2 saya cerita kat mak saya perihal kolej dan sahabat.. waktu saya cerita tu, mak saya akan pandang saya dalam2..pastu senyumm melebar..dalam hati dia,, "dah besar anak aku ni..rase mcm baru semalam je aku kawen" kata hati mak..;)

buat lah hal2 yang mengembirakan ayah dan ibu awak selagi hayat mereka masih ada..kalau kita balik rumah tu,, tolong2 la mereka buat kerja rumah..kita ni pun belum tahu berapa lama boleh hidup..gunakan lah masa yang masih ada ni untuk membahagiakan mereka,,masa semakin pantas berlalu..saya bukanlah seorang mak atau ayah..tapi saya bayangkan jika saya di tempat mereka..ohh..awak mungkin tak rase sekarang..tapi tunggulah suatu hari nanti...ketika awak sudah mempunyai anak..

tak lama lagi,, saya akan pergi jauhh..takut tak dapat balik semula..meninggalkan ayah, ibu, abang2,adik2, keluarga merupakan satu pengorbanan..post ni untuk mengingatkan diri saya dan diri2 mereka yang sering lupakan hal ni..ibu bapaku adalah permataku yang paling 
berharga!..;)

memang seronok bila kumpul ramai2.:)
p/s:waktu kecik2 mmg best dapat kumpul satu keluarga..main same2..;(..
errr..ntah kenapa sejak belakangan ni asek ingat zaman budak2..hik hik EMO! 

2 comments:

  1. betul2....rmainye family die....hehehe....

    ReplyDelete
  2. hehheee..kak, mina..tujuh orang adik beradik je..:)

    ReplyDelete