dear sahabat2 :)

Monday, August 15, 2011

Di Mana DIA di hatiku.?



Tajuk diatas ini adalah tajuk sebuah buku yg begitu menarik untuk dikongsikan, sesungguhnya setiap bait2 kata dan baris2 ayat dalam buku ini dapat membuatkan hati sy tersentuh. saya tak tipu. buku ni memang best! kalau ada sesiapa yg mencari buku, saya sarankan, belilah buku ni. anda akan jatuh hati. insyaAllah, anda boleh dapat merasakan Allah itu benar2 dekat dengan anda. muhasabah diri.




Pengisian bukunya ditulis secara santai dan sesuai dibaca oleh semua lapisan masyarakat. hehe. 


antara bait2 ayat yg menarik..


RM 15.00. BEST SELLER!
"orang yg cintakan ALLAH akan tenang dengan mengingatiNYA. Orang yang takutkan ALLAH pasti bergetar hati apabila mendengar ayat2-ayatNYA. Andai cinta dan takut Allah ada dihati, kita seolah2 memiliki segala galanya. itulah kekayaan, ketenangan dan kebahagiaan yang hakiki dan abadi."


" Mujahadah itu pahit, kerana syurgga itu manis" =)


"Allah itu amat hampir, tapi kenapa aku masih meminggir? Akalku alpa berfikir, hatiku lupa berzikir."



"hati itu boleh berkarat, pencucinya adalah Al Quran dan ingatkan mati."


"dengan kaki yg sakit, engkau mungkin tidak boleh berjalan, tapi jika hatimu yang sakit kau akan kehilangan tujuan dan harapan.betapa ramai orang yg sihat fizikal, namun apabila hatinya sakit hidup melarat. miskin dalam kekayaan, derita dalam keseronokan."


yg kat atas ni baru sekecil kuman yg baru sy kongsikan. ada banyak lagi isi2 yg lagi best. buku ni baru sy beli, jadi baru bace sikit. haha. harap maklum. sekian, wassalam.. =]

No comments:

Post a Comment