dear sahabat2 :)

Wednesday, February 22, 2012

Sakit

Dalam banyak banyak penyakit, ada satu penyakit yang paling paling paling aku tidak mahu dijangkiti. kalau boleh lari laju laju, memang aku akan lari selaju lajunya dari sakit ini.. dan aku rasa satu dunia tak mahu penyakit ni. penyakit yang cukup payah untuk diubati jika kita rasa diri kita lemah.

penyakit apa?

penyakit hati.

penyakit hati yang berbeda dengan penyakit lain. sakit yang boleh menyebabkan kita rasa jauh dengan Allah. astaghfirullahaladzim.


apa simptom2 nya?
bakhil, tamak, pemarah, dengki, dendam, riyak, ego, megah, ingin nama sum’ah, cinta dunia dan banyak lagi.



ubat kepada penyakit hati yang tidak akan dapat dipasaran tapi boleh didapati dengan rasa mujahadah. :> zikirullah, al-Quran, dan mengingati mati. 


***************************************************

ya Allah jauhkan aku dari penyakit hati ya Allah.
aku tidak mahu sakit dihati ini mengugat cintaku padaMu ya Allah.
kuatkan semangatku ya Allah.








No comments:

Post a Comment