dear sahabat2 :)

Friday, May 24, 2013

TDP-just mestech

Salam 3alaykum. 

Haha. Lama dah tak menulis. Apa khabar iman hari ni? Tahu je blog ni tak ramai pembaca pun. Tapi still rasa kepentingan untuk menulis benda2 bermanfaat sangat perlu sebenanya. Mana mungkin aku membiarkan medan amal kosong lagi rompong tanpa apa2 benda yg boleh menambah saham akhirat? Uhhh. 

Oleh kerana ramai sangat bertanya kan tentang TDP- just mestech. Rasanya perlu jugak untuk aku cerita perkara ini kepada adek2 yg selalu google. Maklumlah course ni macam baru lagi. Akk pun 2nd batch. InsyaAllah next year nak masuk tahun 4 dah. Hehe.

Pertama sekali tahniah jika anda terpilih dan ditawarkan TDP- just mectech ni. so, 

1)Ada berapa course?
 ada 2. medic dan dentist. Kalau lepas cgpa 3.5 baru boleh fly. Kalau tak, tak boleh fly. Kalau tak leh fly akk tak sure apa akan jadi. 

2) apa yang korang akan belajar.?
Apa yg korang belajar sama je macam 1st year kat jordan ni( ada jugak yg fly terus after kursus 3 bulan kat intec). Sem 1- bio kimia fizik b.arab n so on.  Pastu ada lagi 2 sem.

3) cane belajar? Senang tak?
Kalau belajar, senang je. Same cam spm je ha. Cuma exam dia banyakk sgt. Setiap subjek ada 3 exam untuk satu sem. Haa. Nnt ada la di briefing tu. untuk medic- perjalann akn lebih mencabar untuk sem 2.

4) seronok tak?
Mestilah seronok. Haha. Tak tahu la korang macam mana. Tapi kitorang 1st batch. Eh actually 2nd. So, kitorang rapat ngn lecturer. So lecturer dia sgt baik. Penyayang. Kalau tak paham sila lah tanya. Dan pastinya anda akan merindui lecturer2 seperti itu jika di jordan nnt! 

5) ada usrah tak?
Apa tu? Hahaha. Bosan hidup tiada erti tanpa tarbiyah. InsyaAllah jasadi, rohani, aqli anda akan terisi lebih dan anda akan lebih semangat untuk datang ke jordan nnt. So join lah usrah! Bestt. Hikhik

Akk ada exam sebenanya ni. 3 paper bederet. So, tak dapat tulis panjang2. Kalau ada apa2 soalan boleh email mahu pun follow kat twitter. Arinanasri. arinanasri@yahoo.com. 

P/s membuat keputusan. Istikharah tu lebih baik. Biar Allah tunjuk kita dan gerakkan hati kita untuk pilih mana yang terbaik untuk kita. Niat kan belajar kerana Allah. Jgn pilih course ni sbb nak fly ke jordan je. Nnt sia sia. Semoga Allah ganjari kita dengan taman2 syurga insyaAllah. ;)

1 comment:

  1. thank you kak arina untuk pencerahan yg bagus.
    go tdp just!!:P
    saja nak kacau blog kau hehe.jgn maree..

    ReplyDelete