dear sahabat2 :)

Saturday, November 26, 2011

Taubat

"Ya Allah, hamba mu ini seringkali melakukan dosa. malunya aku padaMu. malunya aku dengan diriku sendiri. kecewa. kecewa sekali dengan diri sendiri. aku gagal. aku gagal. gagal melawan nafsu nafsi yg beraja di hati. ampunkan aku ya Allah. ampunkan aku. sungguh, aku telah menzalimi diri sendiri. ampunkan aku ya Allah. " 
jangan sekali kali berputus asa dengan rahmat Allah. sebanyak manapun dosa kita, dan  berulang ulang kali pun kita buat dosa itu, jgn pernah berputus asa untuk mendapatkan keampunanNya. pintu taubat itu terbuka luas. sungguh, Dia Maha pengampun lagi Maha mengasihani. 


selagi jantung masih berdegup, selagi kita bisa bernafas, selagi,jasad masih bergerak, selagi mata masih melihat, kejarlah cinta Allah yg hakiki. rugilah kita tanpa cintaNya. bersyukurlah, kerana detik ini, kita masih diberi peluang oleh Allah yg Maha pemurah lagi Maha mengasihani. Allahuakhbar!


-muhasabah diri-



No comments:

Post a Comment